ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΛΑΧΤΑΡΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΖΕΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ




Θα γίνεις πολύ φίλος με τον εχθρό σου

όταν και οι δυό σας πεθάνετε.

Χαλίλ Γκιμπράν.









...ΕΔΩ ΓΙΑ ΦΩΤΟ & ΠΟΙΗΣΗ

...ΕΔΩ ΓΙΑ  ΦΩΤΟ & ΠΟΙΗΣΗ
κλικ στην εικόνα για τα φωτοποιήματα

Η αξιολόγηση και η κατάλληλη επιμόρφωση

Επιμορφωση ειναι, η παροχη προσθετων γνωσεων επαγγελματικης και επιστημονικης καταρτισης.

Αξιολογω σημαινει κατατασσω καποιους συμφωνα με την αξια του καθενος.
Για να καταταξω καποιους συμφωνα με την αξια τους, πρεπει να διαπιστωσω με καποιον τροπο, πως παρεχουν το εργο τους και τι αποτελεσματα αυτο (το εργο) εχει.
Στην περιπτωση που η αξιολογηση αφορα τους εκπαιδευτικους, αυτοι που μπορουν να διαπιστωσουν τα πιο πανω ειναι: 1) οι μαθητες, 2)οι συναδελφοι καθηγητες, 3)οι συμβουλοι αξιολογησης, 4)οι ίδιοι.

Με διάφορα ερωτηματολογια και με ανωνυμια, για να υπαρχει αντικειμενικοτητα και ελευθερια εκφρασης της καθε αποψης, γινεται η συγκεντρωση και η αξιολογηση του εργου του καθε εκπαιδευτικου καθως και ο εντοπισμος των ελλειψεων των εκπαιδευτικων υποδομων.

Τα επιμορφωτικα σεμιναρια θα ερθουν εκ των υστερων για να βοηθησουν τα αδυνατα σημεια των εκπαιδευτικων και του εκπαιδευτικου συστηματος γενικοτερα.
Κανενας δεν χανει τη δουλεια του, σε κανεναν δεν επιβαλλονται κυρωσεις, κανενας δεν ελεγχεται με την αυστηρη εννοια του ορου. Ανταμειβονται ηθικα και οικονομικα ομως, οσοι παρουσιαζουν αισθητες βελτιωσεις της αποδοσης και της προσφορας τους στο κοινωνικο συνολο.
Η αξιολογηση μπορει αξιοπιστα να υποδειξει ποιοι ειναι αυτοι που εκαναν τη μεγαλυτερη προοδο. Τα υπερ και τα κατα του καθε σχολειου θα καταγραφονται καθε χρονο και θα αποτελουν το μετρο συγκρισης, για την αποδοση των συνεχων προσπαθειων βελτιωσης.
Αυτη η διαδικασια δεν ειναι δυνατον να αδικησει καννεναν.

Η παρακολουθηση επιμορφωτικων σεμιναριων, πρεπει απαραιτητα να στηριζεται στις αποδειγμενες ελλειψεις που προκυπτουν απο την πιο πανω διαδικασια αξιολογησης και πρεπει να ειναι υποχρεωτικη και οχι προαιρετικη, απο τους εκπαιδευτικους, οπως σημερα συμβαινει.
Η υπαρξη των σοβαρων προβληματων στη παιδεια, που ολοι συμφωνουμε πως υπαρχουν, δεν λυθηκαν (απεναντιας θα ελεγα) με τα αποσπασματικα και χωρις εντοπισμο των
πραγματικων εκπαιδευτικων ελλειψεων, σεμιναρια που άλλοι παρακολουθουσαν και άλλοι, δικαιως ισως, τα απαξιωναν.

Με άλλα λογια η αξιολογηση προηγειται και εντοπιζει τα προβληματα, η επιμορφωση ακολουθει και η στοχευμενη χρηματοδοτηση τα επιλυει.
Πολλες φορες άλλα προβληματα πρεπει να επιλυθουν στην επαρχια πχ άλλα στην Αθηνα και στις μεγαλες πολεις.

Η διαγνωση της ασθενειας προηγειται, μετα ερχεται η συνταγη και στο τελος το καταλληλο φαρμακο καθε φορα θεραπευει. Δεν νοειται να καταναλωνουμε φαρμακα (επιμορφωση) χωρις να ξερουμε απο τι πασχουμε (αξιολογηση).

17 σχόλια:

  1. Πολυ σωστη η αποψη σου.Ανωνυμη αξιολογηση απο τους μαθητες,νομιζω ειναι οι καλυτεροι κριτες.Οχι απο συναδελφους,ισως απο συμβουλους,ποτε απο τους ιδιους.
    Το πιο ουσιαστικο πιστευω θα πρεπει να υπαρχουν νεοι σε ηλικια εκπαιδευτικοι με ορεξη για δουλεια και με καλη διαθεση να αντιμετωπισουν τους μαθητες.Ενας μεγαλος βαριεται δυσανασχετει οσα σεμιναρια και να κανει ,η κατασταση θα μενει ιδια.
    Αλλαγες λοιπον για καλυτερες σχολικες μερες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κείμενο σου ,θα ηταν καλό να μοιραστεί στο Υπουργείο Παιδείας, σε πρυτάνεις, και στην ηγεσία ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ...Μπας και καταλάβουν πέντε βασικά πράγματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "...Με άλλα λογια η αξιολογηση προηγειται και εντοπιζει τα προβληματα, η επιμορφωση ακολουθει και η στοχευμενη χρηματοδοτηση τα επιλυει...."

    Ακριβώς αυτό.

    Δεν είμαι εκπαιδευτικός, αλλά επειδή ζω από κοντά νέους εκπαιδευτικούς, φίλους/ες, πραγματικά έχουν όρεξη για πολλά πράγματα και νιώθουν και την ανάγκη να μάθουν και άλλα.

    Δεν συναντάνε βέβαια και το ίδιο από τους συναδέλφους τους, μεγαλύτερης ηλικίας και γι αυτό δεν ξέρω πόσο ακόμα θα έχουν αυτή την όρεξη.

    Η αξιολόγηση παντού και πάντα πρέπει να προηγείται, και στη Δευτεροβάθμια και στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση και στο δημόσιο βίο.

    Ήταν η ένσταση που είχα και παλιότερα με το θέμα της Ανωτατοποίησης των ΤΕΙ.
    Θεωρούσα ότι για να αναβαθμιστούν πραγματικά και όχι στα λόγια, πρέπει πρώτα να αξιολογηθούν και να ακολουθήσει η "στοχευμένη χρηματοδότηση" με την "ενισχυτική" της μορφή πάντα .
    Δεν έγινε βέβαια έτσι...

    Και δεν έχουν ΑΚΟΜΑ αξιολογηθεί, ούτε τα ΤΕΙ, ούτε η συντριπτική πλειοψηφία των ΑΕΙ (εκτός από κάποια που έχουν κάνει εσωτερικές αξιολογήσεις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρασινο λικερ
    χαιρομαι που συμφωνεις
    Ομως εχω να σου πω, πως εχω γνωρισει στη ζωη μου, ηλικιωμενους με φλογα για προσφορα και νεους παρατημενους και συμβιβασμενους.

    Η ηλικια δεν παιζει το σπουδαιοτερο ρολο, άλλωστε η αξιολογηση θα ειναι αυτη που θα βρει τους πιο αξιους ανεξαρτητα απο την ηλικια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φιλε elias
    Σ' ευχαριστω με τιμα η αποψη σου.
    Κανουμε μια προσπαθεια μεσα απο τους "φακελους", οπως ισως ξερεις, οι προτασεις αυτες να φτασουν πιο ψηλα για να ακουστουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φιλε matrix
    Η εσωτερικη αξιολογηση, που αναφερεις, ειναι παλι μια καλη ιδεα.
    Αντιδρουν καποιοι να κανουν αξιολογηση (καθηγητες πιθανον ή κυβερνηση) ας προχωρησουν πρωτα αυτοι που το επιθυμουν. Ειναι σιγουρο τοτε πως θα δημιουργηθει ευνοϊκο κλιμα και για τους υπολοιπους.
    Σ'ευχαριστω matrix
    Να πως μπορει να ξεπεραστει η αρνηση για αξιολογηση και οι αντιδρασεις που τη συνοδευουν.

    Προαιρετικη αξιολογηση για οποιους επιθυμουν, αλλά και για οποιους δεν φοβουνται.
    Ας γνωριζουμε ολοι εμεις ποιοι δεν φοβουνται την αξιολογηση, να βγαλουμε τα συμπερασματα που πρεπει και μετα βλεπουμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε vagnes,

    Θα συμφωνήσω απόλυτα. Έχω μόνο μία παρατήρηση. Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται από ένα σώμα το οποίο θα απαρτίζεται από τους καλύτερους. Δεν γίνεται κάποιος "δάσκαλος" να κρίνεται από κάποιους που βαφτίστηκαν κριτές εν μία νυκτί λόγω κομματικής ταυτότητας ή συγγένειας.

    Από εκεί πρέπει να αρχίσουμε πιστεύω. Μία αξιολόγηση από κατώτερους, θα μας δώσει λάθος αποτελέσματα.

    Θα επανέλθω στους Φακέλους με την πρώτη ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φιλε ndn
    Το σωμα που να απαρτιζεται απο τους καλυτερους ειναι απολυτα σωστο, αλλά ειναι δυσκολο πραγμα στην Ελλαδα, θα εχει πολλες ενστασεις.
    Γι' αυτο το λογο προτεινω να γινεται κυριως απο ολους τους μαθητες, τους καθηγητες συναδελφους και σαν τριτη περιπτωση λεω την επιτροπη των καλυτερων και η γνωμη να μετρα ισοτιμα.
    Η σοφη λαϊκη παροιμια λεει:
    "απο μικρο κι' απο τρελλο μαθαινεις την αληθεια"
    Οι μικροι ειναι οι μαθητες οι τρελλοι μας λειπουν. Μηπως πρεπει για τρελλους να ψαξουμε και οχι για καλυτερους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πράγματι όπως το περιγράφεις μπορεί και να έχεις δίκιο, αλλα πως θα πείσεις ένα δάσκαλο(και κυρίως γαιτί) να αξιολογηθεί από φοιτητές που δεν έχουν πατήσει ένα εξάμηνο στη σχολή, μαθητές που δεν ξέρουν τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου κτλ? Πως θα τον πείσεις ν αξιολογηθεί από τον συνάδελφο που διορίστηκε πρόεδρος ΑΕ την 7η Μαρτίου 2004?

    Αυτό δεν είναι δυσκολο πραγμα δεν θα εχει πολλες ενστασεις?
    Πράγματι "απο μικρο κι' απο τρελλο μαθαινεις την αληθεια", αλλά εμείς ψάχνουμε την αλήθεια? Δεν την ξέρουμε ήδη? Μήπως ψάχνουμε τους τρόπους αντιμετώπισης του ψέματος που μας λανσάρουν για αλήθεια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ξεχνάτε μία βασική παράμετρο. Όπου στην Ελλάδα υπάρχει έλεγχος, δυστυχώς υπάρχει και συναλλαγή. Αυτό το έχουμε ως δεδομένο πια. Οπότε αν δεχθούμε ότι μία αξιολόγηση θε περνά από μαθητές/φοιτητές τότε κανένας δάσκαλος δεν θα προσπαθήσει να "κακοκαρδίσει" τους αξιολογητές του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φιλε grammatea καλως ορισες

    Σημερα παντως νομιζω πολλοι εκπαιδευτικοι (οι λιγοτεροι παντως) το πρωϊ αδιαφορουν για τους μαθητες τους και ενδιαφερονται για τα απογευματινα αμοιβομενα μαθηματα.
    Το να προσπαθησουν να μη τους κακοκαρδισουν (εστω και με εισαγωγικα) προτιμοτερο μου φαινεται.
    Αλλωστε η αξιολογηση δεν εχει σκοπο να διωξει καποιους απο τη δουλεια τους, να επισημαινει τα κακως κείμενα της εκπαιδευσης και των εκπαιδευτικων ειναι ο βασικος της προορισμος και να υποδειξει τι βελτιωσεις απαιτουνται.
    Η συναλλαγη γινεται ευκολα οταν οι αξιολογητες ειναι λιγοι, δεν ειναι ευκολο να γινει οταν αξιολογητες θα ειναι ολο το σχολειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φιλε ndn
    Οπως και αυτος που δεν ασχολειται με την πολιτικη κατι αποφαζιζει και ψηφιζει, ετσι πιστευω και οι περιπτωσεις που αναφερεις, τελικα εχουν αποψη για το τι μπορει να φταιει. Πιθανον η αποψη τους μαλιστα, σε ωρισμενα σημεια, να εχει και μεγαλυτερο ενδιαφερον απο αλλες εκδοχες.

    Το ψεμμα πραγματι ειναι κυριαρχο, αλλά ας μη ξεχναμε οτι πουθενα δεν υπαρχει αξιολογηση σημερα, αρα μια απο τις αιτιες του ψεμματος ειναι ισως και αυτη η ελλειψη.
    Η αξιολογηση φωτιζει διαφορες πλευρες που δεν ειναι ορατες σημερα και αν καποιος θελει να τις αποκρυψει, δεν θα συμμεριζονται την αποψη του οι υπολοιποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πόσο άδικο έχεις prasino liker να 'ξερες! Ήμουν χρόνια σε ένα λύκειο μικρού νησιού, κάθε χρόνο έρχονταν καινούριοι και πιο νέοι καθηγητές. Η πλειοψηφία τους δυστυχώς κάθε πέρυσι και καλύτερα, όλο και πιο δημόσιοι υπάλληλοι, όλο και πιο τουρίστες. Ήρθα εδώ σε ένα σχολείο αυτής της πόλης με σύλλογο στην πλειοψηφία του με μέσον όρο τα...45. Μεγάλοι άνθρωποι με προβλήματα υγείας, με οικογενειακά βάρη, με την κούραση της ηλικίας και τις απογοητεύσεις της κι όμως... Δουλεύουν! Σέβονται τη δουλειά τους, τα παιδιά, νοιάζονται για το σχολείο. Μην πέφτετε σε εύκολους αφορισμούς ηλικίας, τίποτε δεν είναι αυτονόητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Vagnes, η αξιολόγηση διεθνώς γίνεται από επιτροπή "αδιάφθορων" και αντικειμενικών κριτών. Ένα είδος "ανεξάρτητης αρχής". Αυτό είναι στο χέρι πολιτείας, συνδικαλιστών, επιστημονικών φορέων να το καθορίσουν με αντικειμενικότητα και διαφάνεια. Και να υπάρχει και αξιολόγηση για τους αξιολογητές. Εποπτεία κάποιου είδους, στην οποία θα καταφεύγεις για ένσταση, όταν θεωρείς ότι σε αδίκησαν.
    Παράλληλα, με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας καταγράφονται αντικειμενικοί δείκτες που επιμερίζονται και σε κάθε διδάσκοντα. Πχ υλοποίηση προγραμμάτων, ποσοστό επιτυχίας σε τεστ, οργάνωση εξωσχολικών δραστηριοτήτων κλπ.
    Το να σε αξιολογούν οι μαθητές ή οι συνάδελφοι θα δημιουργήσει ποικίλες εξαρτήσεις, πελατειακές σχέσεις, κλίκες, ίντριγκες. Απλώς, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι μαθητές, όταν επισημαίνουν προβλήματα και να μην αγνοούνται, όπως τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φιλη gyristroyla
    Συμφωνω απολυτα με το πρωτο σχολιο σου και επαυξανω.
    Στο δευτερο, θα σου πω το εξης:
    Στην αρχαια Ελλαδα εθεσαν, μεταξυ σοφων, το ερωτημα: Ποιος ειναι ο πιο σοφος ανθρωπος σημερα; Ολοι ψηφισαν πρωτο τον εαυτο τους και δευτερο (οι περισσοτεροι) το Σωκρατη. Βγηκε φυσικα νικητης ο Σωκρατης.
    Κατι τετοιο δεν ειναι δυσκολο να γινει και με τους μαθητες (εκτος φυσικα απο τα προβληματα που θα επισημαινουν).
    Ας πουμε στην ερωτηση: Ποιοι ειναι οι τρεις (δυο ή τεσσερις) καθηγητες που κατα την αποψη σας δεν διδασκουν με επαρκεια και για ποιο λογο;
    Οι απαντησεις δεν δυναται να εχουν εξαρτηση γιατι δεν τους ζηταμε τον καλυτερο αλλα αυτον που περισσοτερο υστερει.
    Οι απαντησεις τους ομως, μετα και απο την απαιτουμενη συγκριση και αναλυση, θα εχουν τεραστιο ενδιαφερον. Δεν νομιζεις;
    Δεν πρεπει να βγουν εξω οι μαθητες απο την αξιολογηση, γρηγορα μπορει να ωριμασουν απο αυτη τη συμετοχη τους και την εμπρακτη αποδοχη των σωστων αποψεων τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αφου σε ευχαριστήσω για το σχόλιο σου στο blog μου, να μπώ και εγώ στη κουβέντα. Πριν ευαγγελιστούμε την αξιολόγηση ως πανάκεια ή την δαιμονοποιήσουμε, πρέπει πρώτα να προσδιορίσουμε τις δεξιότητες που θέλουμε να έχει αποκτήσει ο μαθητής που τελειωνει το γυμνάσιο ή το λύκειο.
    Πρώτα δηλαδή πρέπει να δούμε που θέλουμε να πάμε και μετά να αναζητησουμε το δρόμο. Στην Ελλάδα όλο το σύστημα είναι σαθρό. Ο κάθε Υπουργός Παιδείας θεωρεί εαυτόν μέγα μεταρυθμιστή, κόβει και ράβει ανεξέλεγκτα, συνήθως κακοαντιγράφοντας παρωχημένες Ευρωπαικές πρακτικές. Είναι trendy λέξη η αξιολόγηση αλλά προυποθέτει ότι μετρας ποιοτικά και ποσοτικά τον στόχο που έβαλες.
    Αν δεν έχεις βάλει στόχο, τι να μετρήσεις;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλως ορισες Κατερινα
    Εθεσα πριν απο καθε επιμορφωση εκπαιδευτικων, την αναγκη για αξιολογηση.
    Πραγματι ομως σωστα επισημαινεις πως πριν απο την αξιολογηση αυτονοητο ειναι να υπαρχει ο στοχος.
    Ομως στα αυτονοητα εντοπιζονται οι περισσοτερες αμφισβητησεις.

    Παντως πιστευω πως ειναι ευκολοτερο να συμφωνησουν τα (δυο κυριως) κομματα σε κοινους στοχους στην Παιδεια, παρα να υπαρξει συμφωνια και αποδοχη της οποιας αντικειμενικης αξιολογησης απο τους εκπαιδευτικους.
    Στο σαθρο πραγματι περιβαλλον της Παιδειας,που περιγραφεις, μια αξιολογηση θα διαπιστωνε ως πιο βαθος εχει φτασει η σαθροτητα, που και αυτο ακομη δεν το γνωριζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

σπείρε μια σκέψη, κάθε σπόρος είναι μια λαχτάρα.

ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

Ετικέτες

πολιτική (82) ποίηση (70) κοινωνία (69) πολιτική σάτυρα (12) πολίτης (11) σάτιρα (10) σύνθεση (10) άνθρωπος (9) Επανω-πολιτικη (7) παιδεία (7) φιλοσοφείν (7) Ελλάδα (6) αυτοκριτική (6) ευχές (6) θρησκεία (6) πολιτική ηγεσία (6) ψήφος (6) ΠΑΣΟΚ (5) άποψη (5) Οικονομική κρίση (4) νέοι (4) παιχνιδι (4) φωτογραφία (4) bloggers (3) ΝΔ (3) Πίστη (3) αγανακτισμένοι (3) αξιοκρατία (3) αξιολόγηση (3) αφιέρωση (3) ζωή (3) κοινωνική συνείδηση (3) κρίση (3) νέα κυβέρνηση (3) υγεία (3) φιλία (3) χιούμορ (3) ψυχολογία (3) 28δις (2) Έλληνες (2) Δημοκρατικοί (2) Ομπάμα (2) Προεδρική Δημοκρατία (2) ΣΥΡΙΖΑ (2) ανέκδοτο (2) αντίο (2) αποχή (2) απόψεις (2) βατοπέδι (2) δημοσκόπηση (2) εκλογές (2) ευρωεκλογές (2) ευχή (2) καθημερινότητα (2) κριτική (2) ποδήλατο (2) πολιτική πρόταση (2) πολιτική ωριμότητα (2) συνέδριο (2) συνδιάσκεψη (2) συνεργασία (2) τεστ (2) τηλεόραση (2) τράπεζες (2) χ (2) χοίροι (2) ... ... ... (1) 1821 (1) 1989 (1) 2009 (1) NO INDIA (1) blogs (1) e-διαδήλωση (1) slide (1) viza (1) Γιώργος (1) Δημόσιο (1) Διεθνισμος (1) Ελληνικη γλωσσα (1) Επανω-προτασεις (1) Ευρώπη (1) Ιωαννινα (1) ΜΜΕ (1) Μαρία (1) ΟΛΠ (1) ΟΤΕ (1) Π.Ο.Υ. (1) Παπανδρέου (1) Πολυτεχνείο (1) Σημίτης (1) αγάπη (1) αγώνες (1) αδικία (1) αθωπνορς (1) αισιοδοξία (1) αισχος (1) αισχροκέρδεια (1) ακρόαμα (1) αλλαγη νομων (1) αμπελοφιλοσοφείν (1) αναξιοπιστία (1) ανεργία (1) αντίδραση (1) αξία (1) αξιοπιστία (1) αποδοχή (1) αποτέλεσμα (1) αποτέφρωση (1) αποτελέσματα (1) αποψη (1) αριστερά (1) ασυδοσία (1) ασφαλιστικό (1) αυτάρκεια (1) βάση του 10 (1) βίοι παράλληλοι (1) βιντεοσυνθέσεις (1) βουλή (1) γέλιο (1) γνωριμία (1) γρίππη (1) δάνειο (1) δημοσιευμένο άρθρο (1) δημοσιο (1) διάγγελμα (1) διάλειμμα (1) διαμαντι (1) διαμαρτυρία (1) διαπίστωση (1) διαπλοκή (1) δράση (1) εαυτός (1) ειρωνία (1) ελευθερία (1) ελπίδα (1) επιλογή (1) επιμόρφωση (1) επιχειρήσεις (1) επιχειρηματικότητα (1) εργασία (1) ευθύνη (1) εφαρμογή νόμων (1) εφεγαλκος (1) ηγέτης (1) ηλικία (1) θοες (1) ιατρική (1) ιστορία (1) κήπος (1) κίνητρα (1) καθηγητές (1) καπιταλισμός (1) καταλήψεις (1) κοινή λογική (1) κοινότητα (1) κοσμημα (1) κυβέρνηση (1) κόμματα (1) κόσμος (1) λευκό (1) λιμάνια (1) μέτρα (1) μαργαριτάρια (1) μνήμες (1) μουσική (1) νέα γενιά (1) νέο κόμμα (1) οικονομια (1) ομαδικο μυθιστορημα (1) ορφάνια (1) παγκοσμιοποίηση (1) παιδιά (1) παραμύθι (1) περιπετεια (1) πλανήτης (1) πλούτος (1) ποδόσφαιρο (1) πολίτευμα (1) πολη (1) πολιτική ποίηση (1) πολιτικο διλλημα (1) πολιτικό λογοπαίγνιο (1) προανακριτική (1) προβληματισμός (1) πρωταπριλιά (1) ραδιόφωνο (1) σκάνδαλο (1) σοφία (1) σπίτι (1) συναίσθημα (1) συντεχνίες (1) σύμπνοια (1) σύμπτωση (1) σύνθημα (1) σύνοδος (1) σύστημα (1) τύχη (1) φάρμακα (1) φθινόπωρο (1) χρήμα (1) χόμπυ (1) ψωμί (1) ωριμότητα (1) ωριμότητα πολιτική (1)

η ωρα κανει καλα τη δουλειά της, ΕΜΕΙΣ;